Den jäkla aptiten

Klockan är nu 17:30 och jag käkade precis dagens första mål: start. Jag har bara ingen aptit överhuvudtaget. "Nej det har väl inte alltid jag heller men man måste ändå äta" får jag då som svar 99% av gångerna. Okunskapen är framme ännu en gång. Det är inte så jävla lätt när allt man ser får dig att må illa. 
 
Men jag försöker. Jag äter ju nästan alltid frukost, jag äter alltid lunch när jag jobbar och oftast kvällsmat med. Men fortfarande ska någon klaga på att jag aldrig äter och helst lägga in några kommentarer om hur smal jag är och att jag nästan ser sjuk ut. Tack där, nu har du verkligen hjälp mig👍
 
Det är ju "bara" helger och sådanahär dagar som jag bara är hemma och sover som jag inte äter..
 
Och som att jag inte vet att jag är smal? Som att jag inte vet att jag har kroppsformer som en 12årig tjej? Jag vill ju inte se ut såhär. Jag vill ju gå upp i vikt igen. Jag vill se lite kvinnlig ut. Jag vill inte bli misstagen av att se ut som en 15 åring längre. Så du behöver inte påminna mig när jag för en gångsskull bär en klänning, kjol, shorts, linne eller vadsomhelst, där jag visar mer hud. För jag skäms redan över det.
 
Men ändå är det alltid någon som ska kommentera det. Inte så jävla konstigt att jag alltid täcker mig med långbyxor och koftor va?
 
Nej nu behöver jag lite av livets dryck, kaffe 💗
 
 
Psykisk ohälsa | Aptit, Kaffe, Mat | |
Upp