Helvetet

En sämre dag. Som tur är, är det en röd dag idag= ledig. Annars skulle jag inte kunnat gå till jobbet. För idag är en pissdag.
 
Jag har sovit/vilat fram till ca 16 idag, tills mamma tvingade upp mig för att äta. Att sova är det bästa som finns sådana här dagar. Att få komma ifrån verkligheten, släppa alla känslor och tankar för ett tag och bara sova och hoppas på att tiden bara går.
 
 
 
Eftersom jag idag inte är lika djupt deprimerad som jag var för något år sedan (vilket jag är oerhört tacksam över) så går det helt utmärkt att göra så för att komma ifrån verkligheten. Så himla skönt.
 
Däremot när jag var väldigt djupt deprimerad så funkade inte ens det, eftersom att jag (nästintill) varje gång jag sov, vaknade av att jag skrek eller grät pga hemska mardrömmar. Mardrömmar som var så fruktansvärda att man var rädd att sova, även fast mardrömmarna i sömnen var bättre än verkligheten.
 
Bara tänk er den värsta mardrömmen ni någonsin haft, gångra den rädslan 20ggr och tänk er sedan att uppleva det vartenda.jävla.gång.ni.sover. 
Tänk er sedan att verkligheten, varje dag, ändå är det värsta av allt. Att verkligheten är den största och mest hemska mardrömmen av dem alla.
 
Fyfan vad jag är tacksam som har lyckats ta mig ur den djupaste perioden någonsin av mitt ynka 20 åriga liv. Fyfan vad glad jag är som idag "bara" har en lätt depression. För jag vetti tusan om jag hade orkat mer annars.
Psykisk ohälsa | |
Upp